Parfüm latince, kokulu duman anlamına gelmektedir. Parfümün
tarihi ise oldukça eskilere dayanmaktadır. Parfüm endüstrisi 17 ve 18.
yüzyıllarda oldukça gelişim gösterdi. Özellikle Fransa parfüm endüstrisinin
merkezi haline geldi. 20. yüzyıllarda ise parfümler çeşitli ebat ve renkteki
şişeleriyle adeta sanat eserlerine dönüştü. Önceki yüzyıllarda parfümler vücut
kokularını bastırmak için kullanılırken, 20. yüzyıl itibari ile insanların
kişiliklerinin altını çizmek amacıyla kullanılmaya başlanmıştır.
Parfüm Çeşitleri
Günümüzde parfüm
endüstrisi uluslararası firmalar için büyük bir pazar haline gelmiştir.
Dolayısıyla çeşitli renk ve ebattaki parfümler şık şişelerinin içerisinde
alışveriş merkezi ve çeşitli mağazalarda reyonlardaki yerlerini almışlardır. Parfümler
çok çeşit ve fiyatta olmasından dolayı her bütçeye uygun ve ulaşılabilir
olabilmesi açısından orijinal ve orjinal olmayan kokular olarak 2 grupta
incelenebilir. Parfümlerin satıldığı
mağazalarda her marka ve modele ait tester parfüm adı altında ürünler, müşterilere satın almadan önce deneyimlemeleri
için sunulmaktadır. Böylece müşteriler parfüm şişelerine para vermeden önce
kendi tenlerine uygun olup olmadığını test etmiş ve buna göre satın alımı
gerçekleştirmiş oluyorlar. Dolayısıyla müşteri memnuniyeti
açısından ürünlerin testerlarının olması oldukça önem arz etmektedir. Parfümler
çok geniş bir fiyat yelpazesi içinde bulunmaktadır. Bu sebeple ünlü markaların orjinal parfüm olarak piyasaya sunduğu
modellerin, deforme olmuş, kullanılmış ve yıpranmış olanlaı outlet parfümadı altında, daha düşük
fiyatlar il birçok mağazada satılmaktadır.
Parfümün Geldiği Son Nokta
Sonuç olarak parfüm
endüstrisi dünyada büyük bir pazara öncülük etmektedir. 17. yüzyıldan bu yana
süre gelen bu müthiş kokular insanoğlunun başını döndürmeye devam edecektir.
0 yorum